stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 12795
  • 16 آبان 1394 - 10:40
3

بی‌توجهی به درآمدی که کمتر از نفت نیست

معاون صنایع‌دستی کشور گفت: با همان استدلالی که ایران نیازی به واردات بشکه‌های نفتی از کشورهای دیگر ندارد، نیازی به هیچ نوع واردات صنایع دستی به شکل قانونی و غیرقانونی نیز ندارد.

قلم | qalamna.ir :
بهمن نامورمطلق در گفت‌وگو با بیان کرد: یکی از گله‌های حوزه صنایع‌دستی حضور کالاهای رسمی و غیر رسمی در ایران است. در واقع ما هم نسبت به حضور کالاهای صنایع دستی از طریق مجاری قانونی و بویژه صنایع دستی کشورهای دیگر به شکل غیرقانونی انتقاد داریم.
 
او افزود: ما انتظار داریم گمرک و نهادهای نظارتی با این موضوع برخورد کنند. استدلال ما این است که اگر کشور نیاز به واردات بشکه نفت دارد، نیاز به واردات صنایع دستی هم دارد. زیرا ما بیش از نفت، صنایع دستی داریم و امکانات و قابلیت‌های ما در صنایع دستی و فرش اگر بیشتر از ذخایر نفتی نباشد، کمتر هم نیست.
 
این مدرس دانشگاه ادامه داد: با همان استدلالی که ایران نیازی به واردات بشکه‌های نفتی از کشورهای دیگر ندارد، نیازی به هیچ نوع واردات صنایع دستی به شکل قانونی و غیرقانونی نیز ندارد. معتقدم صنایع دستی نه تنها می‌تواند داخل کشور را غربالگری کند، بلکه باید کمک شود تا همین کار در خارج از کشور هم انجام شود.
 
نامورمطلق بیان کرد: همان طور که برای صادرات نفت برنامه‌ریزی و همت ملی به خرج داده می‌شود، باید برای صنایع دستی نیز انجام شود. باید برای این حوزه برنامه‌ریزی کنیم، اعتبارات و اختیارات دهیم تا بتوانیم صادرات صنایع دستی و فرش را گسترش دهیم.
 
معاون صنایع دستی کشور گفت: معتقدم حمایت‌هایی که از حوزه نفت می‌شود اگر در حوزه فرش و صنایع دستی صورت بگیرد به طور حتم درآمد کشور کمتر از صادرات نفت نیست.
 
او ادامه داد: برای آنکه بتوانیم اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم، باید از صنایع‌دستی حمایت جدی‌تری شود. یکی از این حمایت‌ها ساختاری است. ما باید ساختار سه حوزه صنایع دستی، فرش و گردشگری را تقویت کنیم تا این ساختار پاسخگوی اقتصاد مقاومتی باشد.
 
نامورمطلق گفت: دو شکل درآمدزایی ارزی داریم؛ یکی به واسطه گردشگری که به کشور دعوت می‌کنیم و دیگری به وسیله صادرات کالاهایمان. در واقع اگر دو بخش اصلی صنایع‌دستی که در دلش فرش را هم دارد و گردشگری حمایت شوند مطمئنا می‌توانند درآمدزایی نفت را داشته باشند چه بسا که پیش از این هم داشته‌اند.
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.