stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 12719
  • 15 آبان 1394 - 13:50
2

علم الهدی: مرگ بر آمریکا دیگر شعار نیست

امام جمعه مشهد گفت: مرگ بر آمریکا دیگر شعار نیست.

قلم | qalamna.ir :

آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با گرامیداشت چهلمین روز درگذشت جانباختگان فاجعه منا اظهار کرد: تاکنون در تاریخ حج چنین فاجعه‌ای رخ نداده است.

وی با بیان این‌که این فاجعه یک تصادف یا پیشامد نبود، ادامه داد: این فاجعه یک آمیختگی از توطئه و بی‌لیاقتی ناشی از حکام آل سعود بود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: من از ابتدا گفتم این فاجعه یک توطئه عمدی بوده است، البته نه توطئه سیاسی داخلی در رقابت‌های داخلی این کشور بلکه توطئه استکبار در براندازی حج و اسلام بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: استکبار می‌خواهد جریانی به وجود بیاورد که دیگر آرزوی حج در دل مسلمانی ایجاد نشود و از سیمای حج چنین تصویری توأم با وحشی‌گری در اذهان دیگران شکل بگیرد.

علم الهدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که دشمنی استکبار مسئله کوچکی نیست، تصریح کرد: از شما مردم عزیز که در روز ۱۳ آبان حماسه استکبار ستیزی را به زیبایی نمایش دادید و به دنیای استکبار ثابت کردید در پایمردی پای ستون خیمه نظام تا کجا ایستاده‌اید، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به این‌که یک عده افراد ساده لوح که افرادی سطحی نگرند در برخی اظهارنظرات‌شان گفتند که امیدواریم ۱۳ آبان امسال آخرین سال مرگ بر آمریکا باشد، بیان کرد: این افراد خبر ندارند که این اولین سال مرگ بر آمریکاست، اگر در طول این سال‌ها مرگ بر آمریکا یک شعار بود از امسال در شعور مردم قرار گرفته و این شعاری آمیخته با شعور شده است.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: از دو جهت این شعار امسال همراه با شعور شده است، اول این‌که مردم به دشمنی آمریکا یقین پیدا کردند و دیدند که حتی بعد از مذاکرات نیز تهدید و عربده زنی اینها نه تنها کم نشد بلکه بیشتر هم شده، دوم این‌که مرگ بر آمریکا مرگ بر مردم آمریکا نیست بلکه مرگ بر نظام سلطه آمریکاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در جنایات آمریکا مردم این کشور بیش از کشورهای تحت سلطه آمریکا ضربه می‌خورند، چراکه ۵۰ سال است که آمریکا به مردمش دروغ می‌گوید.

علم‌الهدی با اشاره به این‌که آمریکا ناوهای جنگی را با پول مردمش به جولان درآورده است، افزود: آنها با دروغ به مردم خود گفتند صدام سلاح‌های کشتارجمعی دارد که اگر ما آن‌ها را از بین نبریم دوستان ما در منطقه آسیب می‌بینند و این‌گونه جنگ با عراق را بر مردم آمریکا تحمیل کردند.

علم‌الهدی با اشاره به این‌که از همه دروغ‌های آمریکا بزرگتر این است که می‌گوید ایران سلاح هسته‌ای دارد، گفت: آنها به این بهانه چندین سال ارتباط اقتصادی مردم آمریکا و ایران را قطع کردند.

امام جمعه مشهد با تاکید بر این‌که مرگ بر آمریکا مرگ بر دشمن مردم آمریکاست، اضافه کرد: هنر آمریکا تنها ترساندن است، متاسفانه عده‌ای قصد دارند آمریکا را در داخل کشور بزک کنند، مگر آمریکا قابل بزک کردن است؟ همین الان کجا از آتش آمریکا در امان است؟

وی تاکید کرد: امروز در کره زمین هیچ کشوری به اندازه مردم ایران رشد سیاسی نداشته‌اند که این به برکت رهبری نه تنها بیدار بلکه بیدارساز است که یک لحظه نمی‌گذارند مردم ما به یک زندگی روتین قانع شوند.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.