stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 12677
  • 15 آبان 1394 - 12:37
4

کمتر از یک روز به آغاز نمایشگاه مطبوعات مانده + عکس

کمتر از یک روز به آغاز بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها باقی مانده است و رسانه‌های حاضر در نمایشگاه تا ظهر امروز – جمعه – فرصت دارند تا با آماده‌سازی غرفه‌های خود، در بزرگ‌ترین اجتماع رسانه‌ای سال شرکت کنند.

قلم | qalamna.ir :

 بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات ایران از ساعت ۹ صبح فردا (۱۶ آبان ماه) در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران آغاز به‌کار می‌کند.

در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات که با شعار «نقد منصفانه، پاسخ مسوولانه»، با حضور موسسات مطبوعاتی، نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی برگزار می‌شود، ۷۳۰ رسانه ثبت نام کرده بودند که از میان آنها تقاضای برخی به دلایل گوناگونی قبول نشد و نهایتا از میان این رسانه‌های متقاضی، بیش از ۶۰۰ رسانه توانستند در این تجمع بزرگ رسانه‌ای حضور پیدا کنند.

در نمایشگاه سال گذشته که مراسم افتتاحیه آن با حضور علی لاریجانی (رئیس مجلس) همراه بود، ۵۲۰ رسانه حضور داشتند و با احتساب حضور ۶۰۰ رسانه در نمایشگاه بیست و یکم، می‌توان از رشد کمی حضور رسانه‌ها در نمایشگاه امسال خبر داد.

حدود ۵۶۷ غرفه برای این ۶۰۰ رسانه حاضر در نمایشگاه مطبوعات امسال تعبیه شده است که این غرفه‌ها به ۱۳۰ رسانه جدید، ۳۴۰ رسانه بخش خصوصی، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، نشریات استانی منطقه‌ای و محلی، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، برخی از رسانه‌ها خارجی، نشریات دانشجویی و… به همراه برخی تقسیم بندی‌های گروهی اختصاص دارد.

امسال غرفه‌های جدیدی چون «چهره‌ها و تجربه‌ها» و «موزه مطبوعات»، به مجموعه غرفه‌های نمایشگاه مطبوعات اضافه شده‌اند.

در بیست‌و‌یکمین نمایشگاه مطبوعات همانند سال گذشته انتشار بولتن‌ها به روزنامه‌ها سپرده شده است و قرار است هر روز یکی از روزنامه‌ها بولتن رسمی نمایشگاه مطبوعات را دربیاورد. انتشار بولتن نخستین روز از بیست‌ و یکمین نمایشگاه مطبوعات به روزنامه ایران سپرده شد.

همچنین غرفه تجمیعی نشریات ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان اولین غرفه آماده شده برای بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات معرفی شد. ستاد کل نیروهای مسلح که برای نخستین بار در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات غرفه خود را به صورت تجمیعی برپا کرده است، توانسته در آخرین ساعات چهارشنبه، ۱۳ آبان غرفه خود را تکمیل کند؛ در این غرفه بالغ بر ۱۰۰ نشریه از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی برای علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آید.

در نمایشگاه مطبوعات امسال ۱۱ کارگاه تخصصی و آموزش روزنامه‌نگاری از طرف دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار ‌می‌شود. این کارگاه‌های آموزشی از ۱۷ تا ۲۱ آبان ماه هر روز در دو نوبت صبح و عصر با موضوعاتی چون تولید محتوای دیجیتال، قواعد بصری در گرافیک مطبوعاتی، گرافیک اطلاع‌رسان، کاربرد نرم افزارهای پیام‌رسان تلفن همراه در خبرنگاری، چیستی ژورنالیسم تخصصی، اصول طراحی پورتال و وب سایت‌های اطلاع‌رسان برگزار می‌شوند.

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات از ۱۶ تا ۲۲ آبان ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.