stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 12581
  • 15 آبان 1394 - 11:33
5

شورای نگهبان مراقب اعمال نظرات شخصی در گزارش ها باشد

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: ممکن است افرادی که این گزارش‌ها را در اختیار مراجع چهارگانه یا شورای نگهبان می‌گذارند، نظرات شخصی خود را هم در آن دخیل کنند و شورای نگهبان باید مراقب باشند که چنین اتفاق‌هایی نیافتد، چراکه بروز این اتفاق‌ها گناه بزرگی است.

قلم | qalamna.ir :

قلم، مسعود پزشکیان با اشاره به نقش شورای نگهبان در برگزاری انتخابات مجلس دهم در اسفندماه جاری، اظهار داشت: اصولاً شورای نگهبان باید هر مسئولیتی که در چارچوب قانون و شرع دارد، انجام دهد و ان‌شاءالله کاری خلاف قانون و شرع انجام نخواهد داد.

وی افزود: تا زمانی که مستندی از تخلف شورای نگهبان یا مراجع چهارگانه ارائه نشده، بر اساس ظن و گمان نمی‌توان چیزی را زیر سوال برد و واقعیت این است که خبری از ارسال چنین گزارش‌هایی ندارم.

پزشکیان اضافه کرد: البته ممکن است،‌ کسانی که مسئولیت بررسی پرونده‌ها را برعهده دارند، به‌درستی اطلاعات را دریافت نکنند. این‌که بگوییم نباید بررسی صلاحیت کاندیداها انجام بشود، یک بحث است و اینکه بگوییم افرادی که مسئولیت بررسی صلاحیت‌ها را برعهده دارند، به درستی این کار را انجام نمی‌دهند، بحثی دیگر است. 

نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد:‌ بعضاً شاهد بودیم، مسئول یا نهادی، یک کاندیدا را صددرصد تایید می‌کند و مسئول یا نهاد دیگر همان کاندیدا را صددرصد رد می‌کند و این سوال پیش می‌آید اگر فردی تا این حد مشکل داشته، چرا یک مرکز قضایی و امنیتی بی‌اطلاع بوده‌ است. همین‌طور می‌بینیم درحالی که مراکز امنیتی و اطلاعاتی هیچ پرونده‌ای درباره یک کاندیدا ندارند، یک فرد حقیقی مدعی می‌شود فلان مسئول دچار چنان مشکلی می‌شود

پزشکیان در پایان تصریح کرد: خیلی‌وقت‌ها ممکن است، افرادی که این گزارش‌ها را در اختیار مراجع چهارگانه یا شورای نگهبان می‌گذارند، نظرات شخصی خود را هم در آن دخیل کنند و شورای نگهبان باید مراقب باشند که چنین اتفاق‌هایی نیافتد، چراکه بروز این اتفاق‌ها گناه بزرگی است.

هشتگ: ,

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.