stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 12570
  • 15 آبان 1394 - 11:20
3

یک نماینده باید به شرایط سیاسی اجتماعی روز آگاه باشد

یک نماینده باید به شرایط سیاسی اجتماعی روز آگاه باشد

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: کسی که می‌خواهد به عنوان نماینده مردم در مجلس حضور پیدا کند باید به مسائل سیاسی و اجتماعی روز آگاه و وارد باشد.

قلم | qalamna.ir :

  قلم، آذر منصوری گفت: نمایندگی و وکالت مردم در نهاد قانون گذاری مثل مجلس شورای اسلامی که اصلی‌ترین نهاد قانونگذاری در کشورهاست بار امانتی است که هر کسی از عهده نگهداری، حراست و دفاع آن بر نمی‌آید، به همین دلیل نمایندگان منتخب باید سوگند امانت‌داری را قبل ازشروع به کار یاد کنند.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان به سوگندی که یاد می‌کنند پایبند بمانند می‌شود گفت که به تعبیر امام(ره) مجلسی داریم که جایگاهش راس امور است. برای این نمایندگان باید ویژگی‌هایی را تعریف کرد که کمک می‌کند تا مردم با آگاهی و شناخت بیشتر به آن‌ها روی بیاورند.

وی ادامه داد: هرگونه رفتار پوپولیستی یا عوام‌گرایانه، خریدن رای مردم یا وعده دادن‌های دروغین و تحقیر شعور مردم برای کسب رای به دور ازجایگاه نمایندگان ملت است. نمایندگان برای دوری از این مسائل و قانون مدارتر شدن شرایط کشور باید هویت و سجل سیاسی داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود:‌ باید هویت سیاسی نمایندگان مشخصی باشد تا پیگیری مطالباتی که به مردم می‌دهند نیز روشن باشد. بهترین سجل سیاسی آن است که افراد عضو تشکیلات احزاب سیاسی باشند. احزاب در نهایت جدی ترین سازوکار برای پاسخ گو کردن نمایندگان در همه نظام های برآمده از رای مردم هستند؛ بنابراین وقتی یک کاندیدا اعلام می‌کند من عضو هیچ حزبی نیستم در جوامع توسعه یافته نه تنها یک حسن نیت بلکه یک ضعف بزرگی برای کاندیدا محسوب می‌شود. هر چه به سمت روشن شدن جریان های سیاسی با هویت روشن تر پیش برویم مجلس هم به جایگاه واقعی خود نزدیک می‌شود.

وی با اشاره به لزوم بهره‌مندی نمایندگان مجلس از ادب و اخلاق گفت:‌ وقتی کاندیدایی اعلام آمادگی می‌کند که وکالت مردم را بر عهده بگیرد، به عقیده من باید از لحاظ اخلاقی مختصاتی داشته باشد همچنین از لحاظ اجتماعی توانایی بالایی داشته باشد تا بتواند با مردم ارتباط برقرار کند، جامعه خود را بشناسد و بداند مردم با چه ویژگی و فرهنگ و سنتی در این جامعه زندگی می‌کنند و ضعف های جامعه اش را بشناسد این امر باعث می‌شود که بداند باید با چه برنامه ای برای این جامعه و مردم تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: یک نماینده مهمترین اصل را باید بر رضایتمندی شهروندان که با رای آنان به مجلس راه پیدا کرده است بگذارد، البته این بدان معنا نیست که آن‌هایی که به او رای نداده‌اند را باید فراموش کند وقتی یک نفر لباس وکالت مجلس را بر تن می‌کند نماینده تمام مردم فارغ از دسته بندی و جناح بندی‌هاست.

منصوری تصریح کرد: آن بخشی که به پاسخگویی مربوط می‌شود طبیعتا با توجه به لزوم پاسخگویی و روشن بودن هویت حزبی کمک می‌کند به تامین رضایت مندی و مطالبات شهروندان قاعدتا یک نماینده باید تحلیل جامع وکاملی از حوزه های فرهنگی اجتماعی و سیاسی روز داشته باشد و با توجه به شکل گیری کمیسیون های تخصصی مجلس از حیث حوزه تخصصی با یکی از این کمیسیون ها همکاری کند و بتواند با این توانمدی اثر بخشی کمیسیون را افزایش دهد. این ضعفی است که در یکی دو مجلس اخیر با آن مواجهه بودیم.

وی گفت:‌ در نهایت یک نماینده باید دارای نگاهی جامع و کامل باشد به نوعی که برای همه ایرانیان فارغ از جنسیت و قومیت تلاش کند و از طریق نهاد قانونگذار برای احقاق حقوق آن‌ها از هیچ اقدامی فروگذار نکند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.