stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 12558
  • 15 آبان 1394 - 2:43
3

۱۱۹۱ مرگ در ۵ماه آمار مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت با موادمخدر !

۱۱۹۱ مرگ در ۵ماه آمار مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت با موادمخدر  !

دبیر ستاد مرکزی و مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو سه نوع مرگ‌ومیر ناشی از سوءمصرف موادمخدر را برشمرد و به ارائه آمار درباره میزان مرگ و میر ناشی از سوءمصرف مواد پرداخت.

قلم | qalamna.ir :

قلم، دکتر طلعت قانع درباره وضعیت مسمومیت با سوءمصرف مواد مخدر و مرگ‌ومیر ناشی از آن، گفت: نکته قابل توجه در این خصوص تفکیک موارد مرگ ناشی از سوءمصرف مواد به سه دسته است.

وی افزود: اولین نوع مرگ ناشی از سوءمصرف مواد مخدر، مسمومیت حاد با مواد است. این نوع مسمومیت با مواد مواردی را مانند باز شدن بسته‌های حمل مواد در شکم، تزریق مواد یا مسمومیت با دوز بالا و … را شامل می‌شود. نوع دوم، مرگ ناشی از عوارض مصرف طولانی مدت مواد مخدر است که منجر به عفونت‌های ایدز، هپاتیت و … خواهد شد.

قانع نوع سوم مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت با مواد مخدر را مرگ ناشی از مصرف مواد روانگردان عنوان کرد و گفت: بر این اساس از میان دو هزار و ۹۸۶ مورد مرگ ناشی از مواد مخدر و روانگردان در سال ۱۳۹۳، ۵۴٫۸ درصد مربوط به مسمومیت حاد، ۳۷ درصد مربوط به عوارض اعتیاد و هشت درصد متعلق به مرگ ناشی از ترکیبات روانگردان بوده است.

وی همچنین اظهار کرد: همین آمار در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۴ به این ترتیب است که از میان یک هزار و ۱۹۱ مورد مرگ ناشی از مواد مخدر و روانگردان، ۵۳ درصد مربوط به مسمومیت حاد، ۳۱ درصد مربوط به عوارض اعتیاد و ۱۶ درصد متعلق به مرگ ناشی از ترکیبات روانگردان بوده است. / ایسنا

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.