stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 12452
  • 14 آبان 1394 - 12:14
3

فتاحی: ادعاها علیه هاشمی برای مشوش کردن انتخابات است

فتاحی: ادعاها علیه هاشمی برای مشوش کردن انتخابات است

روزنامه ایران در گفت و گویی با عابد فتاحی نماینده ارومیه و رئیس فراکسیون اهل سنت در مجلس نوشت: طرح ادعاهایی علیه هاشمی زمینه‌سازی برای مشوش کردن انتخابات پیش رو است.

قلم | qalamna.ir :

قلم ، مهمترین نکات این گفت و گو از این قرار است:

 
** یادمان نرفته است که امام خمینی درباره نسبت انقلاب و هاشمی فرمودند «نهضت زنده است تا هاشمی زنده است.» زیبنده نیست نسل جوان‌تری که شاید خیلی تحولات و مبارزات قبل از انقلاب و سال‌های سخت ابتدایی پیروزی نهضت را به یاد ندارند، این گونه شخصیت‌های برجسته و ستون‌های نظام و انقلاب را تخظئه کنند.
 
**هاشمی رفسنجانی الان هم از یاوران و نزدیکان رهبر معظم انقلاب است بدون آنکه هیچ چشمداشتی داشته باشد. آنچه باعث شده هاشمی همچنان استوار و با انگیزه در برابر هجمه‌ها مقاومت کند ومیدان را خالی نکند، علاقه فراوان او و مسئولیت‌پذیری وی نسبت به انقلاب و فرجام آن است. تردید ندارم اگر هاشمی نباشد آنهایی که در پی ضربه زدن به انقلاب و نظام هستند خیلی زودتر خود را نشان می‌دهند و وارد میدان می‌شوند. بسیاری از نیروهایی که شمشیر را علیه وی از رو بسته‌اند و قصد از میدان بدرکردن او را دارند، مترصد هستند تا به انقلاب ضربه بزنند.
 
** در دورانی که هاشمی ورود بیشتری در عرصه سیاست داشت و مسئولیت‌های مهمی همچون ریاست مجلس و ریاست جمهوری را عهده دار بوده است انتخابات متعددی در کشور برگزار شده است. اگر هاشمی اعتقادی به رای مردم نداشت باید بگوییم که تمام آن انتخابات باطل بوده است. چون بر اساس ادعای آقای زاکانی همه آنها کنترل شده و لذا ناسالم بوده است. این ادعا دقیقاً به این معناست که انتخابات در آن سال‌ها دستکاری شده بوده است حال آنکه همین دوستان بارها گفته‌اند امکان دستکاری و تقلب در انتخابات ایران وجود ندارد. اگر اصرار داشته باشند به این نقل قول خود یعنی اینکه امکان تقلب در انتخابات همین الان هم وجود دارد.
 
** هاشمی با آن سابقه درخشان انقلابی در انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شد اما دیدیم که چگونه رفتار کرد و برنامه‌ریزی‌های تندروها را نقش بر آب کرد. مردم هم در این مسیر او را همراهی کردند و بهترین تصمیم را گرفتند.
 
**به نظر می‌رسد هجمه‌ها و شیوه‌های مختلف حملات علیه هاشمی و بخصوص اتهام زدن‌ها کارگر نیفتاده که حالا می‌خواهند اعـــــتبار و جایگاه او را در نزد مردم با چنین شایعاتی زیر سؤال ببرند.بعضی جریان‌های سیاسی که می‌دانند رأی خوبی در بین مردم ندارند، از الان می‌خواهند القا کنند که هاشمی رفسنجانی می‌خواهد انتخابات را مدیریت و چه بسا در انتخابات دستکاری کند تا از الان توجیهی برای شکست احتمالی خود فراهم کنند. در حقیقت اینها از الان زمزمه‌هایی را مطرح می‌کنند که انتخابات ۷ اسفند را مشوش قلمداد کنند. به نظر می‌رسد اینها می‌خواهند القا کنند دولت یازدهم را آقای هاشمی پشت پرده مدیریت می‌کند و از آنجا که هاشمی اعتقاد به رأی مردم ندارد، نتیجه انتخابات آینده هم نمی‌تواند مهم باشد. این توهین به اصل انتخابات و شعور مردم است.
 
** مردم بعد از مقام معظم رهبری، هاشمی را برجسته‌ترین چهره انقلاب و دلسوز نظام می‌دانند. این تخریب‌ها علیه هاشمی تازگی ندارد و همه ما دیده‌ایم که هرگز برای تندروها هم نفعی نداشته است. هاشمی البته مثل سابق قصد حضور در مصادر و مسئولیت‌های اجرایی را ندارد و بجز انتخابات خبرگان در انتخابات دیگری هم حضور نخواهد یافت. اما به عنوان یک چهره برجسته و آگاه از تحولات و مناسبات انقلاب نگران آن هستند که انقلاب و نظام در مسیر انحراف نیفتد و به تعبیر مرحوم امام به دست نااهلان نیفتد.
هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.