stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 12354
  • 13 آبان 1394 - 15:33
3

بهترین شهرهای جهان برای دانشجویان

موسسه «کیو اس» (QS) در یکی از رتبه‌بندی‌های خود بهترین شهرهای جهان برای ادامه تحصیل را معرفی کرده است. در این گزارش ۵۰ شهر بر اساس معیارهایی نظیر دانشگاه‌ها، میزان هزینه‌ زندگی، شیوه زندگی، چشم‌انداز شغلی و جامعه دانشجویی رتبه‌بندی شده‌اند.

قلم | qalamna.ir :

 موسسه «کیو اس» (QS) در یکی از رتبه‌بندی‌های خود بهترین شهرهای جهان برای ادامه تحصیل را معرفی کرده است. ۵۰ شهر در این گزارش بر اساس معیارهایی نظیر دانشگاه‌ها، میزان هزینه‌ زندگی، شیوه زندگی، چشم‌انداز شغلی و جامعه دانشجویی رتبه‌بندی شده‌اند.
در این رتبه‌بندی پاریس به عنوان بهترین شهر دنیا برای دانشجویان معرفی شده است. همچنین ملبورن استرالیا به عنوان شهری که بیشترین میزان رفتار دوستانه و گرم با دانشجویان را دارد توانست جایگاهش را از رتبه پنجم بهبود ببخشد و به عنوان دومین شهر این فهرست معرفی شود.
سال گذشته این جایگاه از آن لندن بود اما به رغم اینکه لندن شهر شگفت‌انگیزی برای زندگی است و توانست بیشترین امتیاز در ۲ شاخص از ۵ شاخص مورد نظر این رتبه‌بندی را به خود اختصاص دهد به دلیل هزینه‌های بالای زندگی دانشجویان در لندن این شهر به جایگاه سوم سقوط کرد.
ده شهر برتر دنیا برای دانشجویان به شرح زیر است.
۱- پاریس
۲- ملبورن
۳- لندن
۴- سیدنی
۵- هنگ‌کنگ
۶- بوستون
۷-توکیو
۸- مونترال
۹- تورنتو
۱۰- سئول
باید خاطر نشان کنیم شهرهایی می‌توانند برای شرکت در این رتبه‌بندی نامزد شوند که جمعیتی بالای ۲۵۰ هزار نفر داشته باشند، و حداقل دو نماینده در رتبه‌بندی سالانه موسسه کیو اس داشته باشند، با توجه به این معیارها ۱۱۶ شهر توانستد در برای شرکت در این رتبه‌نبدی کاندید شوند.
۵۰ شهر برتر دنیا متعلق به ۲۹ کشور است، آمریکا با ۸ شهر، استرالیا با ۶ شهر، انگلیس با ۴ شهر و کانادا و ژاپن هر کدام با ۳ شهر کشورهایی هستند که بیشترین نماینده را در این رتبه‌بندی دارند.
در مجموع ۲۰ شهر اروپایی، ۱۲ شهر آمریکای شمالی، ۹ شهر آسیایی، ۷ شهر اقیانوسیه و دو شهر آفریقای جنوبی توانستند در این رتبه‌بندی قرار بگیرند.
نمایندگان آمریکا علاوه بر بوستون که در رتبه ۶ قرار گرفت شامل سان‌فرانسیسکو (رتبه ۱۳)، نیویورک (رتبه ۱۷)، شیکاگو (رتبه ۱۸)، لس‌انجلس (رتبه ۳۱)، پنسیلوانیا (رتبه ۴۱)، واشنگتن دی سی (رتبه ۴۲) و پیتزبورگ (رتبه ۴۶) است.
سایر نمایندگان استرالیا بجز ملبورن و سیدنی که به ترتیب رتبه‌های ۲ و ۳ را داشتند کانبرا (رتبه ۲۱) اوکلاهاما (رتبه ۲۲)، بریزبن (رتبه ۲۳)، آدلاید (رتبه ۲۹) و پرت (۳۸) هستند.
لندن تنها نماینده انگلیس بین ۲۵ شهر ابتدایی این فهرست بود. سایر نماینده‌های انگلیس در این فهرست ادینبورگ با رتبه ۲۶، منچستر با رتبه ۲۹ و کانتری با رتبه ۴۵ بودند.
همچنین کانادا علاوه بر مونترال (رتبه ۸) و تورنتو (رتبه ۹) یک نماینده در رتبه ۱۲ یعنی ونکوور را دارد. همچنین به‌جز توکیو که در رتبه ۷ قرار دارد شهرهای کیوتو (رتبه ۳۴) و اوزاکا (رتبه ۴۸) دیگر نمایندگان ژاپن هستند.

آنا

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.