stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 123045
  • 01 خرداد 1401 - 14:09
29

کرونا هم تمام می شود، با عذاب وجدانتان چه می کنید؟

کرونا هم تمام می شود، با عذاب وجدانتان چه می کنید؟
*یادداشت
قلم | qalamna.ir :

ناهید حاجی رضازاده: اوایل اسفندماه۹۹، خبری کوتاه ولی بسیار مهم تیتر اول رسانه های مکتوب و برخط شد و اون خبری نبود جز شیوع بیماری جدید «کرونا» ، در ایران که قبل از آن در «وهان» ، یکی از شهرهای پرجمعیت چین شروع شده بود و بعد از مدت زمان کوتاهی به وسیله فرد تاجر که گفته می شود به صورت غیر مستقیم و از طریق راههای هوایی به شهر قم آمده بود، به ایران رسید.

البته مسئولان وزارت بهداشت، بر این عقیده اند که ورود این بیماری به شهر قم از طریق کارگران چینی شاغل در این شهر صورت گرفته است.

از همان روزهای ابتدایی شیوع این بیماری در چین،گمانه زنی های زیادی در مورد منشا این بیماری منتشر شد، از جمله اینکه خوردن سوپ با ترکیب «خفاش» یا «مورچه خوار پولک دار»، توسط یک فرد کهنسال چینی باعث انتشار این بیماری بود.

کرونا به قدری مهلک و خطرناک بود که حتی پزشکی که برای اولین بار علایم این بیماری را تشخیص داد از این بیماری جان سالم به در نبرد و بعد از مدت کوتاهی دولت چین با انبوهی از بیماران مواجه شد که نیاز به مراقبت های درمانی ویژه ای داشتند. مسئولان به سرعت بیمارستان هایی مخصوص کرونا با امکانات لازم برپا کرد و طی چند ماه توانستند این بیماری را کنترل و حالا ریشه کن کنند.

اما روند انتشار بیماری در جهان به سرعت ادامه داشت و حالا تمام جهان با آن درگیر هستند و هر روز از طریق رسانه های مختلف در مورد آمار مبتلایان و درگذشتگان کرونا، خبرهایی منتشر می شود، به طوری که آمار فوتی ها حکایت از یک جنگ بیولوژیک می داد و هر دفعه یکی از سران کشور ها، دیگری را محکوم و عامل انتشار این ویروس می کردند.

ابتدای ورود این بیماری به ایران افراد توجهی به آن نمی کردند و با درست کردن پیام جوک کرونا را به شوخی  می گرفتند! اما انتشار هر روز آمار مبتلایان  و کشته های ناشی از این بیماری تلنگری به مردم شد و رفته رفته کرونا را جدی گرفتند حالا بماند که برخی ها روند بی توجهی ابتدایی بیماری را ادامه دادند و بدون رعایت نکات بهداشتی نه تنها به مسافرت رفتند بلکه مهمانی های خود را نیز ترک نکردند و با گذاشتن پست و استوری در فضای مجازی به کاری که انجام می دادند افتخار می کردند! به طوری که رضا رشیدپور در برنامه زنده تلویزیونی وقتی از آمار نه چندان قابل ملاحظه کاهش مسافرت های نوروزی مردم با خبر شد گفت: گروه برنامه سازان رسانه ملی، آب در هاون می کوبند!

افرادی هم بودند که از این آب گل آلود ماهی گرفتند و با احتکار مواد بهداشتی و عدم توزیع آن به بازار برای خود کلاه نمدی که چه عرض کنم، کلاه چرمی درست کردند!

بازیدهای میدانی از یکی از خیابانهای شهر اصفهان که مرکز فروش اقلام و لوازم پزشکی است، حاکی از آن بود که احتکارکنندگان به محض اطلاع از شیوع این بیماری در چین ، نه تنها اقلام بهداشتی را در بازار عرضه نکردند، بلکه اقدام به خرید این اقلام از دیگر عمده فروشان می کردند.

مثال این روزهای مردم کشور ما شبیه فرمایش رسول گرامی اسلام در تشریح فلسفه امر به معروف و نهی از منکر است که فرمودند: «گروهی از افراد بر یک کشتی سوار شدند و کشتی در عرصه دریا به حرکت درآمد. یکی از مسافران به این عذر و بهانه که محلی که در کشتی نشسته‌ام، متعلق به خود من است، به سوراخ کردن همان نقطه از کشتی پرداخت. آب کم‌کم بالا آمد و تمام کشتی پر آب شد و سپس غرق شد».

در اینجا به افرادی که از این شرایط سو استفاده کردند باید گفت: این روزها می گذرد و کرونا هم تمام می شود، با عذاب وجدانتان چه می کنید؟

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ناهید حاجی رضازاده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۲
  1. بسیارعالی وآموزنده

  2. بسیار عالی.کرونا هنوز تموم نشده ولی خیلی ها هنوزم با خودخواهی جدی نمی‌گیرند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.