stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 12252
  • 13 آبان 1394 - 11:03
5

چرا بوگاتی ویرون گران‌ترین ماشین دنیا لقب گرفته؟

خودروها طیف بسیار وسیعی را شامل می شوند و هرکدام هم طرفداران خود را دارند. اما گران ترین ماشین حال حاضر دنیا حتی اگر صرفا هزینه های تعمیر و نگهداری اش را هم در نظر بگیریم بوگاتی ویرون است.

قلم | qalamna.ir :
خودروها طیف بسیار وسیعی را شامل می شوند و هرکدام هم طرفداران خود را دارند. اما گران ترین ماشین حال حاضر دنیا حتی اگر صرفا هزینه های تعمیر و نگهداری اش را هم در نظر بگیریم بوگاتی ویرون است.
 
  آفتاب، در هفته ای که گذشت فلوید می ویدر بوکسور مشهور آمریکایی ۳٫۵ میلیون دلار را بابت خرید مدل Grand Sport Vitesse بوگاتی ویرون (محصول سال ۲۰۱۵) صرف کرد؛ هیولایی که می تواند بیشینه سرعت خود را به ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت برساند.
 
روشن است که لذت سواری چنین خودرویی صرفا نصیب ثروتمندترین افراد می شود و هر کسی چنین شانسی را پیدا نمی کند. اما آنچه باعث می شود بوگاتی ویرون عنوان گران ترین خودروی دنیا را به خود اختصاص دهد نتنها قیمت کلی آن که هزینه هایی است که باید بابت تعمیر و نگهداری اش پرداخت گردد.
 
اخیرا یکی از مجموعه داران ماشین و کاربران توئیتر با نام Salomondrin تصمیم گرفت که جزئیات مربوط به هزینه های جانبی خودروی بوگاتی خود را با دنبال کنندگانش در میان بگذارد.
 
او در وهله نخست به مبلغ بالایی اشاره کرده که بابت مالیات خرید این ماشین پرداخت نموده. فرض کنید قیمت تمام شده ماشین ۲٫۴ میلیون دلار باشد. اگر ۱۰ درصد مالیات هم به این میزان اضافه گردد آنگاه باید ۲۴۰ هزار دلار اضافه بابت خرید آن بپردازید.
 
اما چون پرداخت مالیات در همه خریدهای بزرگ عادی است بگذارید به سایر هزینه های داشتن این ماشین نگاهی بیاندازیم.
 
اگر بخواهید تایرهای این خودرو را تعویض نمایید، لازم است مبلغ ۳۰ هزار دلار را بپردازید هرچند که این قیمت بسته به ست انتخابی می تواند تا ۴۰ هزار دلار هم افزایش پیدا کند. اگر قصد تعویض همزمان رینگ و لاستیک را داشته باشید، مبلغ تا ۱۲۰ هزار دلار بالا می رود.
 
حتما می خواهید بدانید چرا قیمت این لاستیک ها تا این اندازه بالاست. یکی از کاربران سایت Quora اظهار داشته که شرکت میچلین این تایرها را به صورت اختصاصی برای بوگاتی ویرون طراحی و تولید می کند. این لاستیک ها باید توانایی حرکت با سرعت ۴۰۸ کیلومتر در ساعت را داشته باشند و به همین خاطر نیازمند مهندسی دقیقی هستند.
 
جدای از بحث تایرها اجازه دهید در مورد هزینه های سرویس این ماشین بگوییم. دارندگان این خودرو برای اطمینان از اینکه خودرویشان در بهترین حالت ممکنش قرار داد باید مبلغ ۳۰ هزار دلار را پرداخت نمایند و تعویض روغن آن هم هربار در حدود ۲۰ هزار دلار آب می خورد.
 
اما بوگاتی برنامه خدمات پس از فروش ویژه ای هم دارد که در آن مصرف کننده می تواند از قبل ۵۰ هزار دلار را به این شرکت پرداخت نموده و به این ترتیب تا سه سال از صرف کردن هرگونه هزینه دیگری بابت تعمیر و نگهداری ماشین در امان باشد.
 
در پایان هم بهتر است به هزینه بیمه این خودرو اشاره کنیم که چیزی بین سی الی ۵۰ هزار دلار آب می خورد. حال که از هرینه های جانبی بوگاتی ویرون گفتیم بهتر است در مورد ویژگی هایی سخن بگوییم که بوگاتی ویرون را به یک خودروی استثنایی بدل می کند.
 
این ماشین به طرز عجیبی سریع است. تمامی مدل های بوگاتی مجهز به نوعی سیستم کنترل ثبات هستند که به راننده کمک می کند حتی در سرعت های بیشتر از ۲۹۰ کیکلومتر بر ساعت نیز کنترل کاملی روی ماشین داشته باشد.
 
جالب است بدانید تنها مساله ای که باعث می شود این ماشین نتواند فراتر از بیشینه سرعت اعلام شده اش توسط شرکت سازنده حرکت کند این است که لاستیک های آن در سرعت های بالاتر از ۴۰۸ کیلومتر دجار ترکیدگی می شوند و کمپانی سازنده آنها نیز هنوز نتوانسته راهی برای جلوگیری از بروز این مساله بیابد.
 
چرم مورد استفاده در کابین این خودرو نیز همانطور که انتظار می رود بهتر از هر چیز دیگری است که درون ماشین های دیگر دیده اید. بوگاتی چرم مورد نیاز خود برای فضای داخلی این ماشین ها را از گاوهایی می گیرد که در ارتفاعاتی خاص پرورش یافته اند تا از گزند هر نوع پشه و زنبور در امان بمانند و پوستشان کاملا یک دست بماند.
 
در صفحه فیسبوک بوگاتی نیز به موارد دیگری اشاره شده که در ادامه می توانید آنها را مشاهده نمایید:
 
کل موتور بوگاتی ویرون توسط دو تن از تکنیسین های این شرکت ساخته می شود که قطعات مختلف را تماما به صورت دستی سر هم می کنند و برای این منظور از هیچگونه ماشین و دستگاهی استفاده نمی کنند.
 
برای درآوردن تایرهای این ماشین نیز به ابزار خاصی نیاز است که تنها در فرانسه موجود است و این یعنی تنها در فرانسه می توان لاستیک های ماشین را از بدنه آن جدا کرد.
 
میزان هوای مصرفی یک روز توسط این ماشین برابر با هوایی است که یک انسان بالغ در چهار روز مصرف می کند.
 
در سرعت های بالا، اسپویلر یا همان باله عقب این ماشین نقش نوعی ترمز هوایی را ایفا می کند و عملکرد آن درست مانند ترمزهای حقیقی ماشین است.
 
بوگاتی ویرون ظرف ۱۰ ثانیه می تواند سرعت خود را از بیشینه به صفر برساند.
 
این ماشین ۱۰ رادیاتور دارد که مرتبا کار می کنند تا موتور ۱۲۰۰ اسب بخار آن را خنک نمایند و از این لحاظ باید بگوییم که کمتر ابر ماشینی به گرد پای ویرون می رسد.
 
منبع:دیجیاتو
هشتگ: ,

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.