stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 12116
  • 12 آبان 1394 - 13:51
4

نوبخت:‌ به دلواپس‌ها احترام می‌گذاریم اما ما هم نسبت به فارغ‌التحصیلان بیکار دلواپسیم/ درست نیست که بگوییم فقط یک گروه اعتقاد و ایمان دارد

نوبخت:‌ به دلواپس‌ها احترام می‌گذاریم اما ما هم نسبت به فارغ‌التحصیلان بیکار دلواپسیم/ درست نیست که بگوییم فقط یک گروه اعتقاد و ایمان دارد

نهادهای غیرقانونی جعل شده و به جای نهادهای قانونی اظهار نظر می‌کنند/باید اختلاف را کنار بگذاریم تا جامعه از آثار مثبت مذاکرات و برجام استفاده کند/یک شرکت اروپایی برای احداث ۴ نیروگاه مجموعا به مبلغ ۶ میلیارد دلار قراردادی را با وزارت نیرو امضاء کرد/شورای اقتصاد قیمت خرید تضمینی گندم برای هر کیلو را هزار و ۲۷۰ تومان اعلام کرد

قلم | qalamna.ir :
سخنگوی دولت با بیان اینکه رهبر انقلاب اشاره کرده‌اند که برجام نباید موجب دو دستگی در کشور شود اظهار کرد:‌ دولت نسبت به مساله‌ی نفوذ حساس است و ما اجازه هر نوع نفوذ از جمله نفوذ فرهنگی را نمی‌دهیم اما این که گفته شود هر سرمایه‌گزاری هم نفوذی است، اشتباه است.
 
آفتاب، محمد باقر نوبخت صبح امروز در نشست هفتگی خود خاطر نشان کرد: ما به دلواپس‌ها احترام گذاشته و آن ها را تقدیس می‌کنیم، اما ما هم نسبت به دختران جوانی که به دلیل مشل اقتصادی نمی‌توانند ازدواج کنند یا فارغ‌التحصیلان بیکار دلواپسیم.
 
وی در ادامه با اشاره به نامه چندحقوق‌دان درباره‌ی برچیده شدن سانریفیوژها گفت: برجام به تصویب شورای عالی امنیت ملی و مجلس رسید و رهبر انقلاب اجرای آن را باملاحظاتی بیان کردند. برجام نه برای ما و نه برای طرف مقابل ایده‌آل نبود. اکنون باید کار به عهده‌ی نهادهای قانونی گذاشته شود و دیگر سه نفر حقوق‌دان نمی‌توانند نظر دهند. ما مشاهده می‌کنیم که نهادهای غیرقانونی جعل شده و به جای نهادهای قانونی اظهار نظر می‌کنند.
 
نوبخت:‌ به دلواپس‌ها احترام می‌گذاریم اما ما هم نسبت به فارغ‌التحصیلان بیکار دلواپسیم/ درست نیست که بگوییم فقط یک گروه در ایران اعتقاد و ایمان دارد
 
وی با بیان این که دغدغه‌های رهبری بسیار منطقی است و ما هم باید حواسمان جمع باشد خاطرنشان کرد:‌ ما دقت‌های لازم را داریم اما هر جمعی نباید به خود اجازه دهد که در جامعه تشکیک و تردید ایجاد کند. به هر حال منافع ما با قدرت‌های جهانی متفاوت است و ما نسبت به مساله‌ی نفوذ حساسیم، اما باید اجازه دهیم نهادهای قانونی اجرای برجام را دنبال کنند. من استدعا می‌کنم به ما اجازه دهند که ما برجام را با تمام ملاحظات رهبری اجرا کنیم. درست نیست که بگوییم فقط یک گروه در ایران اعتقاد و ایمان دارد. ما همانند داعش شعار تکفیری نداریم. اکنون باید اختلاف را کنار بگذاریم تا جامعه از آثار مثبت مذاکرات و برجام استفاده کند.
 
نوبخت در بخش دیگری از این نشست با اشاره به این که شورای اقتصاد سرمایه‌گزاری مستقیم خارجی را با مبلغ ۶ میلیارد دلار تصویب کرد افزود: در این طرح یک شرکت اروپایی برای احداث ۴ نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت سه هزار و ۵۲۰ مگاوات و احداث یک نیروگاه بادی مجموعا به مبلغ ۶ میلیارد دلار قراردادی را با وزارت نیرو امضاء کرده که ما اسم این شرکت را بعدا اعلام می‌کنیم.
 
به گفته‌ی وی شورای اقتصاد قیمت خرید تضمینی گندم برای هر کیلو را هزار و ۲۷۰ تومان اعلام کرده است‌.
 
وی با اشاره به این که مرکز آمار ایران رشد اقصادی ۶ ماه اول سال را یک درصد اعلام کرده است افزود: رشد بخش کشاورزی ۵٫۷ دهم درصد خدمات ۹ دهم درصد و صنعت منفی ۱٫۱ دهم درصد بوده است.
 
وی افزود:‌ دو ماموریت برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای افزایش پرداخت عمرانی و بانک مرکزی برای تسهیلات با نرخ ترجیحی ۱۲ و ۱۶ درصد در نظر گرفته شده است در روزهای آینده اعطای تسهیلات به صورت هدفمند به صنعت آغاز می‌شود. اکنون ۱۴ هزار و ۲۱۸ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی پرداخت شده و با کمکی که انجام می‌شود تا تاریخ ۷ آبان به ی۲۰ هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان می‌رسد.
 
نوبخت در پاسخ به سوالی درباره‌ی روند دادگاه معروف به میلیاردر نفتی خاطر نشان کرد: بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاراز اموال عمومی و دارایی‌های ملت در اختیار این فرد بوده و وزارت نفت موظف است در خصوص استیفای حقوق مردم اقدام کند. مگر می‌شود پول رابه حساب شاکی پرداخت کند و شاکی از این مساله امتناع کند؟رئیس دادگاه وجود حساب بانکی شاکی را تایید کرده است، اما گفته می‌شود اگر این پول پرداخت شود امکان برداشت از آن نیست. امااین پول باید واریز شود حتی اگر ما نتوانیم از آن برداشت کنیم. زیرا پس از اجرای برجام این مشکل حل خواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: مساله ای که مطرح می‌شود این است که آیا ما ارز دریافت کنیم یا اموال و املاک؟ ما در شرایط فعلی به دلار نیازمندیم و ملک و املاک مشکلی از ما حل نمی‌کند. اکنون که حساب مشخص شده است و امکان واریز پول هم وجود دارد . بنابراین این پول باید واریز شود.

 

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.