stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 12105
  • 12 آبان 1394 - 12:59
0

انهدام باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در کرمان

رئیس دادگاه انقلاب کرمان از انهدام یکی از بزرگترین باندهای قاچاق مسلحانه مواد مخدر در کرمان خبر داد.

قلم | qalamna.ir :
روابط عمومی دادگستری استان کرمان، احمد قربانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: باند منهدم شده، یکی از باندهای قاچاق مواد مخدر بود که به‌صورت سازماندهی شده و زنجیره‌ای و مسلحانه در کشور فعالیت می‌کردند.
 
رئیس دادگاه انقلاب کرمان با اشاره به اینکه سرکرده این باند شرور معروف به نام (ن ش) بود، افزود: اعضای این باند ضمن تشکیل شبکه‌ای منسجم از افراد مختلف در شهرهای گوناگون اقدام به قاچاق مواد مخدر از استان سیستان و بلوچستان به اقصی نقاط کشور می‌کردند.
 
قربانی اظهار داشت: انهدام این  باند در دستور کار اداره کل اطلاعات استان کرمان قرار گرفت و طی چندین مرحله عملیات‌های مختلف  بر روی این باند  صورت گرفت و مقادیر زیادی انواع مواد مخدر و تعداد زیادی سلاح و مهمات کشف و ضبط گردید.
 
رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفت: در یکی از عملیات‌های صورت گرفته دو نفر از تفنگ چیان شرور مذکور به هلاکت رسیدند.
 
احمد قربانی ابراز داشت: اعضای این باند جهت سهولت در امر قاچاق مواد مخدر در هر شهر از افراد بومی و آشنای به منطقه استفاده می‌کردند و این افراد به خاطر آشنائی به منطقه و گریز راه‌ها،می‌توانستند خدمات خوبی به اعضای باند ارائه دهند.
 
رئیس دادگاه انقلاب شهر کرمان گفت: با توجه به پیچیدگی‌های موجود، انهدام کلی شبکه با مشکل مواجه بود تا اینکه به یاری خدا و تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام ولیعصر علیه‌السلام قریب به اتفاق اعضای شبکه از جمله افراد بومی اجیر شده مورد شناسائی قرار گرفتند.
 
قربانی خاطرنشان کرد: در یک عملیات کم‌نظیر سر کرده باند و ده نفر از همدستانش دستگیر و مقادیر زیادی انواع مواد مخدر و اسلحه و مهمات کشف و ضبط می‌گردند.
 
رئیس دادگاه انقلاب کرمان بیان کرد: علاوه بر اسلحه و مهمات‌هایی که از این افراد ضبط شده است مقدار بیش از چهار هزار کیلوگرم تریاک،۲۶۰کیلوگرم مرفین، ۱۱۳کیلوگرم هروئین ۱۶۸ کیلوگرم حشیش کشف و ضبط شده است.
 
وی افزود: متهمین در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان مورد تحقیق و بازجوئی قرار گرفته‌اند و ضمن پذیرش اتهامات خود دفاعیاتی داشته‌اند و پس از صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی کرمان ارسال و به شعبه اول این دادگاه ارجاع و جلسات محاکماتی با حضور متهمین و وکلای آنان انجام و در فرجه قانونی حکم لازم صادر خواهد شد.
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.