stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 11914
  • 11 آبان 1394 - 20:29
4

پاسخ بازیگر تونسی به تهدیدهای داعش

هنرمند زن تونسی، فیلم برداری فیلم جدید “زهره حلب” را با وجود تهدیدهای گروههای تندرو و افراطی در شبکه های اجتماعی در اینترنت، آغاز کرد.

قلم | qalamna.ir :
پاسخ بازیگر تونسی به تهدیدهای داعش

العالم، “هند صبری” هنرمند زن تونسی فیلم برداری فیلم زهره حلب را با وجود تهدیداتی که گروههای تندرو و افراطی در شبکه های اجتماعی علیه وی مطرح کرده اند، آغاز کرد و گفت که فقط از خداوند می ترسد.
 
وی تاکید کرد که سخن حق را می گوید و اصرار دارد که فجایع داعش را جهان مشاهده کند.
 
هند صبری تاکید کرد که از تهدید گروههای تندرو بیم ندارد و همه هم و غم وی ارایه کارهایی است که درد و رنج مردم را به تصویر می کشد.
 
وی افزود: هنرمند واقعی باید راهکار بیابد و همه مسائل جامعه را به تصویر بکشد.
 
رسانه های گروهی گزارش دادند که طرفداران گروههای افراطی و تندرو در شبکه های اجتماعی این هنرمند را تهدید کرده و هشدار داده اند که اگر برای فیلم برداری فیلم جدید خود به نام “زهره حلب” اصرار ورزد، عاقبت بدی در انتظارش خواهد بود.
 
این هنرمند تونسی در تولید فیلم از طریق شرکت “سلام برود” مشارکت دارد، که در مراسم اخیر جشنواره سینمایی کن تأسیس آن را اعلام کرد.
 
این فیلم بلند در تونس و لبنان با مشارکت شماری از ستاره های تونس و سوریه نظیر هشام رستم، فاطمه نصر، باسم لطفی، محمد آل رشی و جهاد زغبی فیلم برداری می شود.
 
هند صبری گفت: “من با این فیلم بعد از غیبت هفت ساله به سینمای تونس بر می گردم و این فیلم به سوء استفاده از انسانها تحت پوشش دین و سرنوشت کودکان در نتیجه جهاد نکاح بوجود می آیند و دشواری وضعیت حقوقی و قانونی آنها اعتراض می کند و من در این فیلم شخصیت یک روزنامه نگاری را بازی می کنم که این موارد نقض حقوق را زیر نظر می گیرد”.
 
وی افزود که “نقش روزنامه نگاری را بازی می کند که سوء استفاده جنسی آشکار و اهانت به کرامت و انسانیت آنها را در پوشش دین در سوریه منتقل می کند، و با قلم و فکر خود با پروژه جهاد نکاح می جنگد”.
 
هند صبری گفت: این فیلم خصوصا درباره مسئله جهاد نکاح صحبت می کند و مسئله فقط به سوریه محدود نمی شود زیرا این عفونت به تونس نیز سرایت کرده است.
 
هند صبری به مشکلات و مصیبت های اجتماعی، حقوقی و روانی جهاد نکاج پرداخت و گفت که این فیلم به ابهامات و وضعیت نامشخص حقوقی کودکان ناشی از جهاد نکاح خواهد پرداخت.
 
وی تصریح کرد: “دولت تونس از ایجاد قانونی برای حمایت از کودکانِ ثمرهِ روابط غیرقانونی که فتواهای افراطی و متعصب به آن دامن زده است، ناتوان است. سرنوشت کودکانی که درنتیجه جهاد نکاح بدنیا می آیند، چیست”؟.
 
وزارت کشور تونس اولین مرجع رسمی بود که از جهاد نکاح در این کشور سخن گفت و اعلام کرد که شماری از دختران برای “جهاد نکاح” از تونس به سوریه مسافرت کرده اند و بعد از باردار شدن از جنگجویان خارجی که با دولت سوریه می جنگند، به تونس بازگشته اند و شمار این تعداد دختران مشخص نیست.
 
وزارت امور زنان در تونس فتواهای مبلغان افراطی که دختران را به سفر به سوریه برای جهاد نکاح تشویق می کنند، محکوم کرد و از مردم خواست تا اینگونه فعالیت ها را به مسؤولان تونس اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم علیه آنها اتخاذ شود.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.