stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 10879
  • 08 آبان 1394 - 9:00
1

پلاتینی:با نهایت احترام بهترین فرد برای ریاست فیفا هستم

میشائیل پلاتینی در واکنش به مصاحبه بلاتر عنوان کرد بهترین گزینه برای ریاست فیفا است.

قلم | qalamna.ir :

قلم به نقل از گاردین، سپ بلاتر رئیس سابق فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا که ممکن است در ماه فوریه بار دیگر به پست قبلی خود برگردد در مصاحبه ای که با یک خبرگزاری روسی انجام داده بود عنوان کرد پلاتینی عامل جنجال در فیفا بوده است و او فردی حسود است.

میشائیل پلاتینی نیز به این صحبت ها واکنش نشان داد و گفت: حرف‌های بلاتر را درک می‌کنم. می دانم او به خاطر چه چیزهایی این ها را بر زبان آورده است ولی با احترام تمام باید بگویم که مناسب ترین فرد برای ریاست فیفا هستم. حتی اگر نتوانم کمپین داشته باشم، به طور کامل خود را به عنوان یک کاندید به حساب می آورم و مطمئن هستم می توانم در این نهاد تاثیرگزار باشم و باردیگر آرامش را به آن برگردانم. احساس یکی از شوالیه های قرون وسطی را دارم که در مقابل قلعه ای ایستاده است. می خواهم وارد شوم و فوتبال را بازگردانم اما به جای آن قیر داغ روی سرم می ریزند. کارنامه من در یوفا مشخص است: اینکه توانستیم لیگ قهرمانان را برای کشور های کوچک تر نیز به ارمغان بیاوریم و قوانین مالی ای که جلوی مقروض شدن باشگاه ها را گرفت. مردم می خواهند سد راه من شوند چون می دانند شانس بالایی برای رای آوردن دارم. می دانم که نمی خواهند یک بازیکن سابق رئیس فوتبال باشد. آن ها نمی خواهند فوتبال در دست فوتبالیست ها باشد. اما من کسی هستم که ۳۶۰ درجه حضور در فوتبال را تجربه کرده ام. من بازیکن، مربی تیم ملی کشورم، مدیر ورزشی باشگاه نانسی، مسئول سازمان دهی جام جهانی ۹۸ و حالا رئیس مهم ترین کنفدراسیون فوتبال جهان هستم. این یک سفر طولانی است که با صداقت به دست آمده است.

پلاتینی در ادامه گفت: خوشحال شدم بلاتر در صحبت هایش شفاف سازی کرده است ولی صحبت های او به اندازه لازم کامل نیست. اول از هر چیز باید بگویم که آن ها بعد از ۵ سال تصمیم گرفتند که به قراری که گذاشته بودند احترام بگذارند. یوفا از این موضوع مالی خبر داشت و مبلغ ها از حساب رسمی فیفا منتقل شدند. همیشه قوانین فیفا را رعایت کرده ام. مارکوس کاتنر مدیر مالی بر اساس یک فاکتور قانونی این مبلغ را پرداخت کرد. به تئوری توطئه اعتقاد ندارم. مبلغی که باید دریافت می کردم را خیلی دیر دریافت کردم اما اشتباه من این بود که گذاشتم زمان آن به درازا بکشد. به حرف های بلاتر اعتماد داشتم و می دانستم که روزی طلب من پرداخت می شود. خوش شانس بودم که به آن پول نیاز نداشتم اما به این دلیل که نیاز مالی نداشتم، اینطور نبود که برای کارم حقوق پرداخت نشود. آن دو میلیون یورو معوقات من در ۴ سال مشاوره برای رئیس فیفا بوده است. بلاتر آن قرارداد شفاهی را به من پیشنهاد کرد و پیشنهاد مالی مورد موافقت من بود. آیا کاری برای او انجام داده ام؟ بله. آیا قرارداد های شفاهی در سوئیس قانونی هستند؟ بله.

پلاتینی متهم به دریافت گزافی از فیفا است که دلیل آن در هیچ جا ثبت نشده است. البته او معتقد است که این مبلغ را به خاطر مشاوره‌هایی از فیفا دریافت کرده است و کاملا قانونی بوده و در زمان لنارت یوهانسون رخ داده است ، ولی اسناد صحت گفته پلاتینی تاکنون ارائه نشده است و او متهم به دریافت مبلغی خارج از عرف از سوی فدراسیون بین‌المللی فو‌تبا‌ل فیفا است.

جیانی اینفالیتو، دبیر کل یوفا با حمایت از میشل پلاتینی در جلسه روز چهارشنبه گفت: محرومیت پلاتینی به خاطر حضور در فیفا است و تنها از این نهاد محروم شده است و به هیچ وجه به یوفا ارتباطی ندارد. دلیلی هم ندارد که پلاتینی از ریاست فیفا کناره‌گیری کند. ما همه خواهان این هستیم که اتهاماتی که به پلاتینی وارد شده است هر‌ چه‌ سریع‌تر مبرا شود. کمیته‌ اجرایی یوفا تلاش زیادی خواهد کرد تا حقی که از پلاتینی پایمال شده است را پس بگیرد. ما معتقد هستیم که در حق پلاتینی اجحاف شده و محرومیت او هم آن هم قبل از انتخابات فدراسیون بین‌المللی فو‌تبا‌ل فیفا یک شوی از قبل بر‌نامه‌ریزی شده بود و پلاتینی هیچ نقشی در آن ندارد. ما با قدرت کارها را در غیاب پلاتینی جلو می بریم و امیدوار هستیم بعد از پایان این مدت او بار دیگر بر موقعیت خود وارد شود.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.