stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 10814
  • 07 آبان 1394 - 14:37
0

سپ بلاتر بالاخره اعتراف کرد

اظهارات جدید رئیس محروم شده فیفا، شک و گمان بیشتری درباره پروسه انتخاب شدن روسیه به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ ایجاد کرد

قلم | qalamna.ir :
پروسه اهدای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ به روسیه با ادعاهای جدید سپ بلاتر، پیچیده‌تر شد و ابهامات جدید در پرونده این واگذاری بوجود آورد.
 
به نقل از گاردین، حرف‌های سپ بلاتر رئیس محروم شده فیفا به این معنی است کشور انگلستان که موفق نشد میزبانی این تورنمنت را به دست بیاورد، در کنار تلاش‌های دو کشور اسپانیا و پرتغال و دو کشور بلژیک و هلند برای کسب میزبانی این رقابتها، بدون اینکه امکان رقابت واقعی با روسیه را داشته باشند، حذف شدند.
 
گرگ دایک رئیس اتحادیه فوتبال به کمیته انتخاب ورزش و رسانه گفت روند انتخاب پیش از شروع رسمی، بسته شده بود.
 
درحالی‌که کمیته ویژه فیفا در دسامبر ۲۰۱۰ میزبانی ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ را به روسیه و قطر اهدا کرد، هر دوی این تصمیم گیری‌ها پیش از رای‌گیری انجام شده بود. این در حالی است که انگلستان ۲۱ میلیون پوند برای این پیشنهاد هزینه کرد که ۲.۵ میلون پوند آن از جیب مردم پرداخت شد و با وجود تلاش‌های مشترک شاهزاده ویلیام و دیوید بکهام برای گرفتن این میزبانی، به نتیجه‌ای نرسید.
 
بلاتر به تازگی در گفتگو با تاس پذیرفته است پیش از انتخابات تعیین شده بود تا روسیه این میزبانی را به دست بیاورد تا بازی‌ها به کشوری از شرق اروپا برود. برای سال ۲۰۲۲ هم آمریکا در نظر گرفته شد تا جام جهانی بین دو قدرت بزرگ دنیا تقسیم شود.
 
وی گفته است: همه چیز داشت برمبنای همین موضوع پیش می‌رفت تا اینکه قطر وارد ماجرا شد و سارکوزی اصرار بر انتخاب قطر کرد و پلاتینی به عنوان رئیس یوفا نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت قطر انتخاب خوبی است. به گفته بلاتر اگر قطر نبود، و آمریکا به جای آن انتخاب شده بود، هیچکدام این مشکلات برای فیفا هم به وجود نمی‌آمد. / مهر

 

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.