stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 10802
  • 07 آبان 1394 - 14:32
1

ردیف نهم برای ایران در تولید گازهای گلخانه ای

معاون وزیر و شهرسازی گفت: گرم شدن زمین، افزایش گاز گلخانه‌ها و میزان بهره‌وری از انرژی پایدار از جمله این چالش‌های جدید است، گفت: ایران در تولید گاز گلخانه‌ای وضعیت مطلوبی ندارد به طوری که با کاهش جایگاهمان در ردیف نهم این امر قرار گرفته‌ایم.

قلم | qalamna.ir :

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی در سفر به اردبیل با بیان اینکه همه باید در مسیر بهتر شدن کارها و بهبود کیفی آنها گام برداریم، گفت: ما بهترین امکانات،‌ زمین، تجهیزات و شرایط و موقعیت را در اختیار داریم و در این استان به راحتی می‌توانیم از این توانمندی‌ها بهره گرفته تا گرفتار کفران نعمت نشویم.

حناچی به اهمیت مصرف بهینه و درست انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن اشاره کرد و افزود: ما در کشورمان روی منابع عظیم انرژی نشسته‌ایم اما نمی‌توانیم از این منابع شامل نفت، گاز و سایر فرآورده‌ها استفاده کنیم.

وی با اظهار تأسف از هدر رفت ۳۰۰ هزار بشکه نفت در بخش تجاری و خانگی بیان کرد:‌ این همان مصداق واقعی کفران نعمت است در حالی که به راحتی می‌توانیم در عرصه مدیریت انرژی با نگاهی متفاوت انجام وظیفه کنیم.

حناچی ضرورت اعمال مدیریت بهینه انرژی را در ساخت و سازها یادآور شد و اضافه کرد: لزومی ندارد که ما به عنوان نمونه در ساخت یک بنا از یک دیوار و تیغه پنج سانتی استفاده کنیم تا در فصل زمستان نیازمند گرما و تابستان نیازمند تعدیل هوا در ساختمان باشیم.

وی ضرورت رعایت مقررات ایمنی و همچنین سوخت بهینه انرژی را در واحدهای مسکونی یادآور شد و ادامه داد: متأسفانه آن‌ گونه که شایسته است به این مبانی در مصرف انرژی توجه نشده و ما در راهکارهای جدید دنبال ترویج و احیای چنین مبانی در بهینه مصرف کردن انرژی هستیم.

حناچی به بحران‌های متعدد در دنیا اشاره کرد و گفت: گرم شدن زمین، افزایش گاز گلخانه‌ ها و میزان بهره‌ وری از انرژی پایدار از جمله این چالش‌ هاست که اگر توجهی به آنها نشود قطعاً ما با مشکلات جدی روبه‌ رو می‌شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ایران در تولید گاز گلخانه‌ای وضعیت مطلوبی ندارد به طوری که با کاهش جایگاهمان در ردیف نهم این امر قرار گرفته‌ایم.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گرم شدن زمین و اثرات مخرب آن را نگران‌کننده توصیف کرد و ادامه داد: باید اعمال مدیریت در این حوزه به درستی و منطقی انجام شود.

حناچی به زلزله‌ خیز بودن مناطق مختلف کشورمان و وجود گسل‌ های متعدد اشاره کرد و گفت: ما باید در ساخت و سازها به گونه‌ای عمل کنیم تا گرفتار این شرایط حادثه‌آفرین نشویم.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.