stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 107675
  • 28 فروردین 1399 - 22:59
1

پیام مجدد ظریف به آمریکایی‌ها: از ۷۰۰۰ مایل دورتر به خلیج فارس آمده‌اید

پیام مجدد ظریف به آمریکایی‌ها: از ۷۰۰۰ مایل دورتر به خلیج فارس آمده‌اید
وزیر امور خارجه کشورمان با بازنشر پیامی که حدود دو سال قبل در توئیتر منتشر کرده بود، به مقامات آمریکایی یادآوری کرد که نیروهای این کشور از ۷ هزار مایل دورتر به خلیجی آمده‌اند که هنوز نام درست آن را نمی‌دانند.
قلم | qalamna.ir :

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز پنج‌شنبه با بازنشر پیامی که حدود دو سال قبل در توئیتر منتشر کرده بود، به آمریکایی‌ها یادآوری کرد که شناورهای نظامی ایران در آب‌های نزدیک مشغول انجام وظایف طبیعی خود هستند و نیروهای آمریکایی از ۷۰۰۰ مایل دورتر به خلیج فارس آمده‌اند.

یک روز پس از گشت زنی مشروع و طبیعی قایق های ایرانی در خلیج فارس که با واکنش منفی نیروی دریایی آمریکا مواجه شد و آنرا تحریک آمیز خواندند، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توئیت دو سال پیش خود ( ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ) را مجدداً بازنشر و به مقامات آمریکایی یادآوری کرد: «نیروی دریایی آمریکا نمی تواند راهش را در آبهای ما پیدا کند؛ احتمالا به این خاطر که اسم آن را نمی دانند. خلیج فارس ۲۰۰۰ سال پیش از آنکه ایالات متحده بوجود بیاید به همین نام بوده است. یا اینکه نمی دانند ۷۰۰۰ مایل دورتر از خانه خود، اطراف خانه ما چه می کنند.»

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.