stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 107364
  • 28 فروردین 1399 - 13:11
0
نماینده مردم کرمانشاه:

دولت در پرداخت کمک ها غربال‌گری کند / اولویت کمک ها افراد مستضعف باشد

دولت در پرداخت کمک ها غربال‌گری کند / اولویت کمک ها افراد مستضعف باشد
نماینده منتخب مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم خواستار غربال‌گری دولت در پرداخت کمک ها شد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر محمد رشیدی در گفت و گو با خبرنگار قلم با اشاره به اینکه تصمیماتی که توسط مسئولین گرفته شده تصمیمات خوبی است اما کفایت نمی‌کند اظهار داشت: وام یک میلیون تومانی که مقرر شده دولت پرداخت کند بالاخره در بحث ۱۲ درصد تبدیل به قرض‌الحسنه شد، همچنین قرار است دولت به خانوارهای تحت پوشش مجددأ ۲ میلیون تومان پرداخت کند، قطعاً در همین شرایط تمامی کشورها کمک هایی را به مردم می‌کنند، خصوصاً مردمی که توان درآمدی کمتری دارند.

منتخب مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم افزود: آنچه که دولت می‌گوید این است که برخی از یارانه بگیران بدلیل وضعیت مالی خوبی که دارند نیازی به یارانه ندارند، لذا باید یک غربالگری صورت می‌گرفت که متأسفانه صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: در بحث پرداخت کمک جدید دولت باید بیشتر روی افرادی که نیازمند هستند متمرکز شد، و خود ماها به عنوان کسی که حداقل معیشت را داریم چشم‌پوشی کنیم از گرفتن بعضی از کمک‌ها تا این کمک ها بیشتر به سمت کسانی برود که نیازمند هستند.

رشیدی گفت: اکنون شرایط کشورمان شرایط ویژه ای است و مسائل اقتصادی مردم را در تنگنا قرار داده و هزینه‌های مردم مضاعف شده است، جدا از این، هزینه قسمتی از زندگی مردم صرف خرید اقلام بهداشتی می‌شود و به نوعی هزینه‌ای به سبد کالایی آنها تحمیل شده است، به نظر می‌رسد که دولت باید بیشتر متمرکز شود در این موضوع و آن افرادی که توان مالی خوبی دارند آنها را غربالگری کند تا بتواند بیشتر به سمت افراد نیازمند برود، در شرایط کنونی افراد محروم و نیازمند باید در اولویت باشند.

این نماینده منتخب تصریح کرد: اکنون کشور ما در تحریم است، نفت ما فروش نمی رود و ما باید تمامی شرایط را در نظر بگیریم، در بحث تولید ماسک و مواد شوینده بحث صادرات آن مطرح شده است، اما ما چقدر توانسته ایم داخل را اشباع کنیم تا اکنون به سمت صادرات برویم؟ درست است که صادرات برای ما سودآوری و ارز آوری دارد، به تولید و جهش تولید کمک می‌کند، اما در وضعیت کنونی اولویت اول ما باید اشباع داخل کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید یک بخشی به عنوان کمک به خانواده ها جدا از پولی که می دهد جهت خرید اقلام بهداشتی کمک کند و به کمک گروه های جهادی بسنده نکنیم، هر چقدر گروه های جهادی و خیرین هم کمک می کنند اما آنها هم توانی دارند که روزی تمام می‌شود، لذا خود دولت باید پای کار بیاید، که این کمک می‌کند بیماری کرونا کمتر شود، البته جدا از این ها باید یک قرنطینه نامحدود و به اصطلاح استرلیزه کردن فضای همه خانه ها و موقعیت ها را داشته باشیم تا بتوانیم آن را شکست و بر آن غلبه کنیم.

رشیدی با اشاره به مشکلات کنونی واحدهای تولیدی که بدلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است گفت: اکنون با دو مشکل مواجه هستیم، یکی مشکل تحریم و دیگری منابع داخلی، حال اگر به اینها بروکراسی اداری هم اضافه شود، ما خود تحریمی کرده‌ایم، لذا حداقل کاری که سیستم دولتی و اداری می‌توانند انجام دهند این است که توانشان را برای تسهیل کردن و برداشتن موانع تولید به کار بگیرند.

نماینده مردم کرمانشاه بیان کرد: نباید درصد زیادی از منابع مالی را به سمت یک کارخانه و یا تولیداتی که برای ما اثری ندارند ببریم و بعد بسیاری از کارگاه ها که می‌توانند در این شرایط و وضعیت اقتصادی داخلی کمک کنند و حتی می تواند صادرات ایجاد کنند در فشار باشند.

وی ادامه داد: حتماً باید برای تولیدکنندگان سیاست‌های بانکی و تشویقی خاص تعیین کنند، باید امسال به سمت جهش تولید برویم و اگر کوتاهی صورت گیرد، دیدگاه افق اقتصاد مقاومتی برای ما به اصطلاح شکل نخواهد گرفت، ایجاد نخواهد شد و خدای ناکرده با مشکلات جدیدی برخورد خواهیم کرد.

رشیدی گفت: تولیدکنندگان با جان و مال پای کار هستند و باید سه قوه نیز کمک کنند، سخنان مقام معظم رهبری بسیار حکیمانه بود که در این شرایط تلاش دارند مسؤلین را تشویق کنند و سخنان ایشان باید برای همه مسؤلین و مردم حجت باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.