stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 107206
  • 28 فروردین 1399 - 0:32
1
علی بابعلی رئیس اداره ملخ وزارت جهادکشاورزی در سفر به لامرد: فارس رتبه چهارم مبارزه با ملخ کشور

استان فارس با سمپاشی ۸۵۰۰ هکتار در مبارزه با ملخ رتبه چهارم کشور را دارد

استان فارس با سمپاشی ۸۵۰۰ هکتار در مبارزه با ملخ رتبه چهارم کشور را دارد
علی بابعلی رئیس اداره ملخ سازمان حفظ نباتات وزارت جهادکشاورزی در سفر به لامرد با اعلام خبر فوق گفت: با ریزش آفت ملخ صحرایی در کشور در سطح وزارت خانه و حفظ نباتات این وزارت اقدامات لازم انجام و با تهیه مقدمات، تأمین اعتبار و تهیه سموم مورد نیاز و با هماهنگی فائو، عملیات سمپاشی آغاز گردید.
قلم | qalamna.ir :

قلم | qalamfarda.ir : علی بابعلی رئیس اداره ملخ سازمان حفظ نباتات وزارت جهادکشاورزی در سفر به لامرد با اعلام خبر فوق گفت: با ریزش آفت ملخ صحرایی در کشور در سطح وزارت خانه و حفظ نباتات این وزارت اقدامات لازم انجام و با تهیه مقدمات، تأمین اعتبار و تهیه سموم مورد نیاز و با هماهنگی فائو، عملیات سمپاشی آغاز گردید. از آغازین روزهای ریزش ملخ در سطح کشور که از استانهای جنوبی و جنوب شرق آغاز شد، عملیات سمپاشی و مبارزه آغاز و تاکنون در استان هرمزگان ۲۹ هزار هکتار ، استان سیستان و بلوچستان ۲۷ هزارهکتار ، بوشهر ۱۱ هزار هکتار ، فارس هشت هزار و ۵۰۰ هکتار ، خوزستان شش هزار هکتار و کرمان یک هزار هکتار مقابله صورت پذیرفته است.

بابعلی افزود: در مجموع در سطح کشور ۸۱ هزار و ۵۰۰ هکتار مقابله و سمپاشی علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته و استان فارس در رتبه چهارم قرارگرفته است.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از شهرستان های جنوب فارس لامرد و مهر در مقابله با ملخ افزود: با تلاشهای انجام شده توسط جهادکشاورزی و کشاورزان شهرستانهای لامرد و مهر در مقابله با ملخ شاهد کاهش قابل ملاحظه این آفت در دیگر شهرستان های استان فارس هستیم و این نقطه عطف فعالیت در شهرستان های جنوبی فارس است.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.