stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 10670
  • 07 آبان 1394 - 12:36
5

کری: مذاکرات وین سوریه را از “جهنم” نجات می‌دهد

کری: مذاکرات وین سوریه را از “جهنم” نجات می‌دهد

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مذاکرات وین را بهترین فرصت برای نجات سوریه از “جهنم” دانست.

قلم | qalamna.ir :

قلم به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، جان کری وزیر خارجه آمریکا، اظهار داشت: مذاکرات بین‌المللی درخصوص بحران سوریه که هفته جاری در وین برگزار می‌شود موجب دستیابی فوری به راهکار سیاسی در سوریه نمی‌شود اما می‌تواند فرصتی برای نجات سوریه از جهنم باشد.وی کمی قبل از سفر به وین طی یک سخنرانی در خصوص اوضاع سیاسی خاورمیانه گفت: تلاش برای ایجاد راهی جهت تحقق پیشرفت درخصوص سوریه آسان و خودکار نحواهد بود و ما می‌دانیم که این فرصتی امیدبخش تر برای تحقق گشایش سیاسی است.

 

وی افزود: چالشی که امروز در سوریه با آن مواجه هستیم پیدا کردن راهی برای خروج از جهنم است.کری روز پنجشنبه و جمعه به منظور کاهش اختلافات برای دستیابی به راه حل سیاسی در مذاکرات چندجانبه‌ای در خصوص سوریه در وین حضور می‌یابد.وی گفت: ایران همپیمان بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در کنار روسیه حامی اصلی نظامی دمشق در مذاکرات وین شرکت می‌کند.کری اظهار داشت: روسیه و آمریکا خواهان سوریه‌ای یکپارچه و سکولار هستند به طوریکه شهروندان بتوانند رئیس جمهور کشورشان را از طریق انتخابات برگزینند.

 

این درحالیست که واشنگتن با دیدگاه مسکو درخصوص سوریه مخالف است و روسیه را به حمله علیه نیروهای مخالف اسد به جای حمله به تروریست‌ها متهم می‌کند.وی گفت: ما معتقدیم می‌توان سوریه را از طریق راهکار سیاسی نجات داد. برای شکست داعش باید جنگ را در سوریه پایان داد و این هدفی است که آمریکا به دنبال آن است.دیپلمات‌ها نیز اعلام کردند: چین و عمان نیز در کنار ایران، قطر، لبنان، فرانسه و اتحادیه اروپا در مذاکرات وین شرکت می‌کنند. آمریکا، روسیه و ترکیه نیز از شرکت کنندگان در این مذاکرات دو روزه به شمار می‌روند.حضور هیات ایرانی برای اولین بار در مذاکرات صورت می‌گیرد که ریاست آن را محمد جواد ظریف وزیر خارجه بر عهده دارد.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.