stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 106578
  • 27 فروردین 1399 - 11:18
4
یادداشت/

برای مدیر ارشدی که فقط حرف می‌زد

برای مدیر ارشدی که فقط حرف می‌زد
استانداری که به حضور کم رنگ در محل کار و عدم بازدید میدانی از مشکلات استان شهره بود و می شود ساعت ها عملکردش را نقد اساسی کرد، حال خود منتقد یکی از پرتلاشترین و پیگیرترین مدیران ارشدی شده است که استان کرمانشاه تا به حال به خود دیده است.
قلم | qalamna.ir :

 سریال تلویزیونی “نون خ” که با حمایت مادی و معنوی استانداری و مجموعه میراث فرهنگی کرمانشاه در راستای معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه و همسو با رویداد بین المللی کرمانشاه ۲۰۲۰ در استان ساخته و آماده شده است، این شبها از شبکه یک سیما مهمان خانه های مردم ایران است؛ اتفاق بی نظیری که با توجه به پرمخاطب بودن سریال، فرصت مغتنمی را برای شناساندن و معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه به مردم ایران در بعد وسیع، اثرگذار و ماندگار فراهم کرده است.
با گذشت پخش تنها چند قسمت از این مجموعه موافقان آن را ستوده و مخالفانی نیز بر آن نقد نوشته اند؛ در میان تمامی این نقدها که عمدتا نگاه طنزآلود این مجموعه را به درستی درک نکرده و توقع یک نگاه عمدتا فاخر و باوقار را از این مجموعه که اصول آن بر طنز و شوخی استوار است، دارند، شاید اسفبارترین آنها نقد و تخریب سریال توسط کسی بود که پیش از این در جایگاه مدیریت ارشد استان نقش آفرینی کرده و زمام امور استان را در دست داشته است.
زمامداری که به حضور کم رنگ در محل کار و عدم بازدید میدانی از مشکلات استان شهره بود و می شود ساعت ها عملکردش را نقد اساسی کرد، حال خود منتقد یکی از پرتلاشترین و پیگیرترین مدیران ارشدی شده است که استان کرمانشاه تا به حال به خود دیده است.
ای کاش ایشان که خود را فامیل و خویشاوند کرمانشاهیان می دانند یک بار گزارشی از عملکرد خود در مدت مسئولیتش حداقل در حوزه حمایت از بخش گردشگری در این مرقومه برای روشن شدن افکار عمومی ارایه می‌کرد.
مبلغ مگاپروژه ها در حالی از یکی از بزرگترین پروژه های تبلیغات گردشگری استان کرمانشاه لب به انتقاد گشوده اند و خواستار توقف پخش آن شده اند! که در زمان مدیریت خود هیچ گونه برنامه جامعی در سطح کلان برای توسعه گردشگری استان نداشتند و فارغ از زحمات ارزشمند و قابل تقدیر وزارت میراث فرهنگی و مدیران کل سابق میراث فرهنگی استان که بدون حمایت عملی آنها میسر شد، عملا هیچ اتفاق بزرگ و حمایت کلانی از گردشگری استان در آن ایام از سوی مدیر ارشد استان صورت نگرفت.
اگر بر خلاف این است، بهتر است گزارشی از حمایت هایشان از مجموعه گردشگری در زمان تصدی استانداری کرمانشاه و میزان رایزنی ها و اعتبارتی که به حوزه گردشگری تخصیص یافته است را برای روشن شدن افکار عمومی به صراحت بیان کنند.
پیشنهاد می کنم کسانی که زمانی خود صاحب مسئولیت اجرایی مستقیم بوده اند، به جای نقدها و قرار گرفتن در جایگاه منتقد، جوابگوی عملکرد خود باشند و به بهانه های مختلف گزارش عملکرد به مردم ارائه کنند.
به خوبی به یاد دارم زمانی که مدیرکل بهزیستی و پیش از آن بیمه سلامت استان بودم بارها از ایشان تقاضای ملاقات حضوری داشتم و درخواست داشتم که حتی یک بار هم شده از یکی از مراکز تحت پوشش بهزیستی و یا خانواده های آن ها سرکشی کرده و از نزدیک در جریان مشکلاتشان قرار گیرند، نه تنها در آن زمان ایشان هیچ وقتی برای بهزیستی و مددجویان مظلومش نگذاشتند، بلکه بعدها که از تعدادی دیگر از مدیران استان جویا شدم آنها نیز عدم اجازه ملاقات و بازدید در حوزه کاری شان را جزو مشکلات خود با استاندار وقت عنوان می کردند.
جناب آقای رازانی باز به یاد دارم که در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زمانی که بدون نتیجه گرفتن از پیگیری مشکلات نزد شما از دادستان محترم تقاضای رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر استان را داشتم، در کمال تعجب تنها توپ را در زمین مدیران ملی انداخته و باز هم به جای راه حل اجرایی در جایگاه منتقد قرار گرفتید و بنده که اعتراض کردم اعتباری برای ساماندهی باید اختصاص داده شود، متاسفانه تمامی تقصیرات را گردن ما انداختید! درحالی که مسئولیت مستقیما متوجه شخص شما بود و بیشتر به جای چاره جویی و پیشنهادی راه‌گشا به نقد طرح های اجرایی بدون ارائه راه حل جدید پرداختید. روشی که متاسفانه در نقد اخیر به سریال “نون خ” نیز بدون ارایه راه حل و حتی انجام یک اقدام عملی در زمان مدیریت خود که بتوان آنرا هم طراز با این سریال دانست، عملکرد حال حاضر استان را از اساس زیر سوال برده اید!
و خوب به یاد دارم که پس از آن جلسه تنها گرمخانه شبانه معتادان که در ترمینال شهید کاویانی بود، به دلیل نزدیکی به منزلتان حضرت عالی دستور تعطیلی آن را صادر کردید.
هر چند خوشبختانه بعد از اتمام مدیریت جنابعالی با کمک مدیر ارشد کنونی استان نه تنها چندین بازدید از نزدیک صورت گرفت بلکه با تامین اعتبار لازم تمام مشکلات اردوگاه مذکور با همان شیوه اجرایی حل شد.

جناب آقای رازانی صرفا محض اطلاع حضرتعالی عرض می کنم در دو سال گذشته نه تنها گردشگری در عمل و نه در حرف نقش محوری در توسعه استان کرمانشاه به خود گرفته است، بلکه در همین راستا اتفاقات بزرگی نیز رخ داده است که ثمره یک مدیریت جهادیست و نه مدیریت حرف و بدون عمل.
از جمله دست آوردهای مجموعه مدیریتی استان در راستای توسعه گردشگری می توان به تکمیل پرونده ثبت جهانی اورامانات، کسب میزبانی رویداد بین المللی گردشگری روستایی و اکو توریسم کرمانشاه ۲۰۲۰ ، توجه ویژه و محسوس به تبلیغات وسیع گردشگری، رشد ۱۶۰ درصدی بومگردی های استان، رشد ۲۰ درصدی ورود گردشگران خارجی شروع عملیات اجرا یی ۶بازار چه صنایع دستی و ۳۰ میلیارد دلار صادرات و اضافه شدن بیش از ۱۲۰۰ تخت اقامتی در این مدت کوتاه اشاره کرد.
در این مدت حتی مجوزهایی که در زمان جنابتان برای تاسیسات گردشگری به دلیل عدم مشکلات بورکراتیک ۶ ماه به طول می انجامید با تشکیل ستادهای تسهیل استانی به صورت منظم به کمتر از دو هفته و به صورت الکترونیکی کاهش یافته و منجر به اشتغال بیش از پنج هزار نفر شده است.
در خاتمه از شما خواستارم به جای نقد عملکرد مدیریت کنونی استان که عملکرد و برنامه اش در حوزه گردشگری در دو سال گذشته کاملا برای همگان مشخص و مبرهن است، صراحتاً گزارشی از عملکرد خود در حوزه گردشگری را در ختیار افکار عمومی قرار دهید، که مشخص شود آیا جدای از مگا پروژه هایی که در حد حرف باقی مانده شما خویشاوند گرامی کرمانشاه آیا در عمل نیز برنامه ای برای این حوزه داشته اید؟ و اصولا کدام اتفاق شاخص و نادر در زمان تصدی حضرت عالی بر مدیریت ارشد استان لاقل در حوزه گردشگری کرمانشاه رخ داده است که ما از آن بی خبریم؟!

سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی
به عمل کار براید به سخندانی نیست

امید قادری
شهروند کرمانشاه

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار دکتر امید قادری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.