stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 10536
  • 06 آبان 1394 - 18:40
1

لیلاز: واردات تکنولوژی از آمریکا اشکالی ندارد

لیلاز: واردات تکنولوژی از آمریکا اشکالی ندارد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: واردات بسیاری از کالاهای مصرفی از آمریکا به دلیل بعد مسافت، چندان به صرفه نیست. فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص پرهیز از واردات کالاهای مصرفی از آمریکا در خصوص واردات توسط دولت است، نه بخش خصوصی. در ضمن این منع شامل واردات تکنولوژی نمی‌شود. تکنولوژی اگر در ثریا هم باشد، واردات آن اشکالی ندارد.

قلم | qalamna.ir :

سعید لیلاز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص پرهیز از واردات کالاهای مصرفی، به خصوص از آمریکا، گفت: واردات بسیاری از کالاهای مصرفی از آمریکا به دلیل بعد مسافت، چندان به صرفه نیست. ایران، چه قبل و چه بعد از انقلاب، هیچگاه کالاهای مصرفی خاصی از آمریکا وارد نکرده است. فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص پرهیز از واردات کالاهای مصرفی از آمریکا در خصوص واردات توسط دولت است، نه بخش خصوصی. در ضمن این منع شامل واردات تکنولوژی نمی‌شود. تکنولوژی اگر در ثریا هم باشد، واردات آن اشکالی ندارد.

این اقتصاددان اظهار داشت:  اگر بخش خصوصی به این نتیجه برسد که واردات از آمریکا نسبت به اروپا و چین به صرفه‌تر است، فکر نمی‌کنم مسوولان ارشد نظام با آن مخالفتی داشته باشند. اولین شرط مبارزه با استکبار، کارآمدی اقتصاد ملی است. اگر اصل کارآیی را در واردات نادیده بگیریم و به جای آمریکا، کالاها را با قیمت گران‌تر و کیفیت پایین‌تر از سایر کشورها وارد کنیم، در واقع به نفع آمریکا عمل کرده‌ایم. قطعا نباید به خاطر مبارزه با استکبار  به خودمان ضرر وارد کنیم.

وی افزود: نباید با فرمایش‌های رهبری سلیقه‌ای و با افراط و تفریط برخورد کرد. تاکید ایشان این بود که به طور کلی از واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی خودداری شود. بدیهی است که ما باید بیشتر نیازهای مصرفی‌مان را در داخل کشور تولید کنیم و از هیچ کشوری واردات بی‌رویه نداشته باشیم.

لیلاز تاکید کرد: برای ارتقای کیفیت محصولات داخلی باید به سوی آزادسازی اقتصادی حرکت کنیم و آزادسازی اقتصادی بخش از اصول اقتصاد مقاومتی است. آزادسازی باید در همه حوزه‌ها صورت بگیرد و به یک بخش خاص محدود نشود. در ضمن، شوک درمانی برای اقتصاد ایران مناسب نیست و اساسا شوک درمانی در فضای کشور جواب نمی‌دهد. 

 

ایلنا

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.