stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 10496
  • 06 آبان 1394 - 13:56
3

گوگل و فیس‌بوک زیر ذره‌بین آلمان

پس از اعلام حکم دادگاه عدالت اروپا مبنی بر اینکه اطلاعات شهروندان اروپایی از دست سرویس‌های اطلاعاتی سرورهای مستقر در آمریکا در امان نیستند، مقامات حفاظت اطلاعات آلمان گفتند که مشروعیت انتقال اطلاعات غول‌های اینترنت از اتحادیه اروپا به آمریکا را بررسی خواهد کرد.

قلم | qalamna.ir :

 به نقل از شبکه خبری راشا تودی، یوهانس کسپر، کمیسیونر حفاظت و آزادی اطلاعات هامبورگ اعلام کرد، دفتر شرکت‌های تابع مستقر در آلمان چون فیس‌بوک وگوگل را برای احتمال انتقال غیرقانونی اطلاعات مورد بررسی قرار می‌دهد.

کسپر در این باره گفت: «هر کسی که می‌خواهد از روند قضایی سیاسی و قانونی در امان بماند باید در آینده اطلاعات شخصی را تنها در سرورهای داخل اتحادیه اروپا ذخیره کند.»

این اقدام پس از این صورت گرفت که دادگاه عدالت اروپا اوایل ماه جاری میلادی عملا توافق ۱۵ ساله “پناهگاه امن” را که به موجب آن شرکت‌های تجاری اینترنتی اجازه می‌یافتند اطلاعات کشورهای اروپایی را در سرورهای مستقر در آمریکا انتقال و ذخیره کنند، لغوکرد.

این دادگاه تاکید کرد که اطلاعات اروپایی‌های ذخیره‌شده در سرورهای آمریکا درست تحت حفاظت قرار نمی‌گیرند. تا زمانی که توافق جدیدی بین آمریکا و اتحادیه اروپا در این باره منعقد شود، بیش از ۴۰۰۰ شرکت اینترنتی اکنون در تلاشند تا قانونی بودن انتقال داده‌های خود را ثابت کنند.

حکم دادگاه اروپا پس از آن صادر شد که یک شهروند اتریشی از فیس‌بوک در ایرلند به دلیل نقض حریم شخصی‌اش توسط برنامه اداره امنیت ملی آمریکا شکایت کرد.

در همین حال اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که این نهاد با آمریکا بر اصول جدیدی برای توافق دیگری در زمینه انتقال اطلاعات به تفاهم دست یافته است. در این بسته جدید مکانیسم‌هایی برای حفظ امنیت اطلاعات شخصی و فرآیند شفاف‌تر انتقال آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.