stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 10467
  • 06 آبان 1394 - 12:50
3

سلیمی ۶ماه دیگر روی تخته باز می گردد

رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری،گفت: خوشبختانه مصدومیت بهداد سلیمی به گونه ای است که با یک جراحی ترمیمی و برنامه تمرینی طی ۵ تا ۶ ماه دیگر به روی تخته بازگشته و تمرینات خود را برای حضور قدرتمند در المپیک ۲۰۱۶ ریو از سر خواهد گرفت.

قلم | qalamna.ir :

کتر داود باقری گفت: متخصصان اردتوپدی روز گذشته معاینات دقیقی از بهداد سلیمی و عکسهای وی انجام دادند که نشان می دهد خوشبختانه پارگی رباط صلیبی و مینسک داخلی کامل نبوده است و متخصصان نظرشان این بود که دو رباط با ترمیم برمی گردد. وی اظهار داشت: اگر رباط صلیبی قدامی PCL پاره می شد او هیچگاه دیگر نمی توانست به دنیای قهرمانی بازگردد و برای همیشه باید وزنه برداری را کنار می گذاشت بنابراین اکنون با یک جراحی و یک برنامه تمرینی طی ۵ تا ۶ ماه دیگر به ورزش بازخواهد گشت. باقری درخصوص اینکه سلیمی برای درمان به خارج از کشور اعزام خواهد شد، اظهار داشت: برای اعزام او کمیسیونی تشکیل می شود و اگر نیازی به اعزام باشد این کار انجام خواهد شد، ضمن آنکه کمیته ملی المپیک برای کمک اعلام آمادگی کرده است.

وی درخصوص سعید محمد پور نیز گفت: خوشبختانه او نیز فیزیوتراپی را شروع کرده و آرام آرام تمرینات خود و برنامه بدنسازی را انجام می دهد و طی همین روزها تمرینات بالا تنه و کار با وزنه را نیز آغاز خواهد کرد. رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری بیان داشت: محمد پور پارگی رباط نداشت و آرنج دستش جابجا شده بود که جااندازی شد. وی درمورد برخی شایعات مطرح شده درمورد دوپینگ ورزشکاران از جمله بهداد سلیمی نیز گفت: برای اطلاع رسانی و روشن شدن همین موضوع برای افکار عمومی بود که فیلم مصدومیت بهداد سلیمی را منتشر کردیم چرا که فدراسیون در این زمینه با صداقت کار می کند و هیچگاه اجازه نمی دهیم ورزشکاران راهی را که درست نیست انتخاب کنند و چند هفته پیش نیز همه ملی پوشان از جمله بهداد سلیمی با حضور افسران وادا (کمیته جهانی مبارزه با دوپینگ) تست دوپینگ داد.

سلیمی عصر روز (دوشنبه) و درحالی که با آمادگی بالایی تمرینات خود را دنبال می کرد،در حرکت دوضرب و پس از درخواست مجوز قرارگرفتن پشت وزنه ۲۶۲کیلوگرمی از سوی سرمربی تیم ملی ، دچار آسیب شدید در ناحیه زانو شد و بر این اساس نمی تواند در رقابتهای قهرمانی وزنه برداری سال ۲۰۱۵ جهان که از ۲۹ آبان تا هفتم آذرماه در آمریکا برگزار می شود،حضور یابد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.