stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 10117
  • 05 آبان 1394 - 11:40
2

کیسه هوا،محافظ نامرئی آیفون+عکس

زمین خوردن آیفون گرانقیمت و دوست داشتنی می‌تواند در یک لحظه غم انگیز باشد که ممکن است به خرد شدن نمایشگر گوشی و ناراحتی پس از آن منجر شود.

قلم | qalamna.ir :

 این روزها در بازار محافظهای متنوع و رنگارنگی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گوشیهای هوشمند گرانقیمت اما آسیب پذیر وجود دارد؛ اما برخی کاربران وجود یک پلاستیک اضافی را روی گوشی خود نمی‌پسندند و معتقدند گوشی را از رخ می‌اندازد.

کیسه هوا،محافظ نامرئی آیفون+عکس

شرکت اپل که همیشه به ارائه طرح های هوشمندانه معروف است این بار نیز با درک هوشمندانه نیاز کاربران طرح محافظ جمع شونده ای را به ثبت رسانده که به طور خودکار هر زمان که احساس کند گوشی در حال سقوط است، فعال می‌شود. این سیستم، اختراع دیگری از سوی اپل بوده و شامل مکانیزم محافظی است که هنگام سقوط گوشی روی نمایشگر باز می‌شود تا هرگونه ضربه احتمالی را به خود جذب کند.

کارایی این اختراع تحت عنوان” حفاظ اکتیو نمایشگر دستگاههای الکترونیکی” دارای چند بامپر یا صفحه تعبیه شده در چهار گوشه نمایشگر است که از پلاستیک انعطاف پذیر، پلیمر یا فلزات باریک ساخته می‌شود و هر زمان که شتاب سنج، ژیروسکوپ یا حسگر ارتفاع تشخیص دهد گوشی به طور ناگهانی از دست کاربر خارج شده باز شده و روی نمایشگر را می‌گیرد.

به رغم اینکه آیفون شش اس و شش اس پلاس از شیشه نمایشگر یاقوت کبود ارتقا یافته و همچنین قاب آلومینیومی تقویت شده سری ۷۰۰۰ بهره می برند، نمایشگر، ضعیف ترین بخش گوشی بوده و برابر ضربه شدید آسیب پذیر است. اما کاربران نباید به دلیل این ثبت اختراع از بابت افتادن آیفون به زمین خیالشان راحت شود چرا که این امکان فقط در حد طرح است و هیچ تضمینی وجود ندارد که به مرحله تولید برسد.

تقاضا برای محافظت از نمایشگر گوشیها پس از ورود گوشیهای لمسی به بازار بالا گرفته است. اگرچه راهکار اپل برای حل این مشکل ممکن است محقق نشود ولی مطمئنا از طرح شرکت هوندا مبنی بر تعبیه چند کیسه هوا در داخل گوشی که به محض افتادن دستگاه باز می‌شوند، ملموس تر به نظر می‌رسد.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.